luni, 2 februarie 2009

Marketing in era digitala


Facebook va permite companiilor sa exploateze utilizatorii pentru marketing

Site-ul de socializare Facebook va permite companiilor sa acceseze datele personale ale celor 150 de milioane de utilizator, creand astfel una dintre cele mai mari baze de date pentru research din lume.

In incercarea de a scoate profit de pe urma retelei de socializare, evaluata la 15 miliarde de dolari, creatorul Facebook va permite companiilor sa targeteze clientii in mod selectiv, in functie de datele din profilul acestora, scrie The Telegraph.

Astfel, acestea vor putea pune direct intrebari membrilor, in functie de unele detalii precum starea civila, varsta sau sexualitatea acestora.

Facebook, care s-a straduit sa castige bani din reclame inca de la infiintarea sa, a demonstrat beneficiile unei astfel de abordari in cadrul Forului Economic de la Davos. Potrivit lui Randi Zuckerberg, director de marketing al companiei si sora fondatorului Mark Zuckerberg, liderii multinationalelor au fost incantate de posibilitatea de a primii feed-back in timp real din partea milioanelor de utilizatori ai site-ului.

"Foarte multi mi-au spus ca ar fi incredibil pentru afacerea lor. Realizarea unui focus grup ia foarte mult timp, iar firmele nu au, de obicei, luxul acesta," a spus Randi Zuckerberg.

In timpul conferintei, Facebook a adresat o serie de intrebari utilizatorilor sai, primind raspunsuri in cateva minute. A selectat utilizatori din Israel si Palestina, carora le-a pus intrebari despre pacea mondiala. De asemenea, a intrebat 120.000 de persoane din Statele Unite daca planul lui Barack Obama pentru salvarea ezonomiei va functiona. Aproximativ 60 de procente au raspuns "nu". (ziare.com)

0 comentarii:

Miscarea de Rezistenta